Saturday 24 March 2012

Ada yg lebih penting!

Assalamu'alaikum sahabat..

Hari ni banyak terlihat manusia baik lelaki mahupun perempuan, terlalu mengagungkan kisah cinta dunia, especially yang belum halal. Nauzubillah.. Ramai antara kita yang bila gaduh dengan boyfriend atau girlfriend, mula la risau, tak senang duduk, sedih, menangis, meratap. Tapi bila tinggal solat, buat Allah marah, langsung tak terasa apa-apa. Dah tak takut azab Allah..

Sahabat-sahabatku, marilah kita sama-sama pulang ke jalan Allah. Pesanan untuk semua muslimin muslimat, juga untuk diri saya sendiri. Allah dah beri kita macam-macam jenis nikmat. Dari nikmat untuk sedut udara, sampai ke nikmat makan minum dan terlalu banyak lagi. Jadi, bersyukurlah atas segala nikmat yang DIA berikan. Jangan jadi kacang lupakan kulit. Allah dah bagi kita macam-macam, DIA dah ciptakan kita sebagai sebaik-baik makhluk iaitu manusia, tapi kita masih lagi belum sedar.

Mari kita sama-sama jaga hubungan kita dengan Allah dahulu dan diutamakan. InshaALLAH Allah akan menjaga hubungan kita sesama manusia. Ikhfazillah yaa fazkah. InshaALLAH.. Aminnn.. =)

No comments:

Post a Comment